Pagina's

zaterdag 21 januari 2012

patchwork in aanbouw...

hier zie je, dat ik na het aan elkaar zetten van de lapjes van de bovenkant, veiligheidsspeldjes gebruik om de drie lagen vast te maken. Het quilten doe ik dus ook niet in een spanraam, maar "op de hand".

Het patchworkpatroon is "klassiek", de ruitjes zijn "oud Hollands", maar ik probeer er een wat losse draai aan te geven. Alle lapjes heb ik met de hand aan elkaar genaaid. Welliswaar in een ver verleden, maar nu wordt deze UFO (unfinished object) een AFFO! Het quilten doe ik "in the ditch", alle rechte en schuine lijnen volg ik. Ik ben op ongeveer driekwart...Dan nog de rand met een quiltsteek vastmaken en dan is ie KLAAR. Weer een droomdekentje...

Hier kun je de gequilte lijnen goed zien. Vanwege een enkel rood draadje in de blauwe ruitjes, heb ik een wijnrode achterkant gekozen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten