Pagina's

zaterdag 9 februari 2013

HALSSIERAAD "klaar" NECKLACE "finished"

Binnen een week heb ik dit halssieraad kunnen volborduren met kralen. Nog wel: de voering, de kralenafwerking rondom en de sluiting.
Within a week I could finish the beadembroidery of this necklace. Still to do: the lining, beads on the edge and the lock.

 Zoals Robin Atkins pleegt te zeggen: gewoon beginnen! Dus heb ik op een stukje vilt de randen van een halssieraad aangegeven met een draad zwart garen. Tegelijkertijd reeg ik een bladzijde van de tv-gids mee.
As Robin Atkins uses to say: just start! So on a piece of felt I sew the outlines of a necklace with a black thread. In the same time I sew a page of a tv-guide in the backside
 Detail

Hier begon ik. het ziet er nu een beetje saai uit!
Here I started. Now it looks a bit boring!
Hier eindigde ik met kralenborduren. Ik heb wat ruimte overgelaten voor een sluiting
Her I ended up my project. I left some space to place a lock
Ik gebruikte voornamelijk blauwige en groenige glaskralen. Het (tijdelijke) papier aan de achterkant voorkomt krimp of scheeftrekken.
I used just bluish and greenish glass beads. The temporary paper at the backside prefends it from shrinking and crawling up.

1 opmerking: